Udskiftning af AS-202TE

Herunder kan du få hjælp før du køber din næste NAS
Sommer
Bruger

Udskiftning af AS-202TE

Indlægaf Sommer » 11. aug 2017, 12:36

Hej
Jeg ved godt der ikke er mange der bruger dette forum endnu. Men dem der nu er har mulighed for at komme med info eller pointer.
Jeg har en AS202TE som efterhånden har nogle år på bagen.
Jeg kan godt lide at spille film fra den (det var derfor jeg købte TE udgaven dengang)
Jeg kan ikke længere opdatere XBMC og jeg føler at der er lidt lag under afspilning af BD film. specielt i action film hvor der pludselig kan ske meget på skærmen.
Det er som om den ikke rigtigt kan følge med.
Jeg har kigget lidt på en opdatering.
Hvis jeg bare køber den næste model bare nummeret nyrer så er jeg bange for jeg får de samme problemer om 3-4 år.
Derfor søger jeg en langtidsløsning. En der bliver ved med at være hurtig nok til at få de nyeste opdateringer både ADM men også XBMC.
Jeg har set man kan få en 6102 til bare 1500 kr.
Jeg vil jo egentligt godt have en 6302 men til 4500 så synes jeg godt nok det er mange penge.
Hvad havde i gjort?
6102 = 1,6GHz Dual core 1500
6202 = 1,6GHz Quad core 2500
6302 = 2,0 GHz Dual core 4800

Blueeyez
Site Admin

Re: Udskiftning af AS-202TE

Indlægaf Blueeyez » 14. aug 2017, 21:40

Hej og velkommen her på forummet Sommer!

Jeg har selv en AS-604T og den blev udskiftet med fn AS6404T men jeg opgav for længst at koble den til mit tv. Ikke fordi de ikke er gode, men fordi Asustor ikke går efter nyeste software etc XBMC.

Jeg vil opfordre dig til at købe fn raspberry pi 2/3 til ca 700 kr og smide OpenELFC på den. Så kan du streame film fra din NAS med Webdav protokollen.

Fordelen ved en raspberry pi og oprnelec er at du kan styre det med dit fjernsyns fjernbetjening hvis det understøtter CEC, hvilket mange efterhånden gør!

Har selv streamet film der fyldte +30 GB uden problemer.. Husk dog at brug lan kabel og ikke WIFI!

Så hvis din NAS ellers er tilfredsstillende så og mit gorslag kan bruges så er det både billigere og mere fremtidssikret.

Sommer
Bruger

Indlægaf Sommer » 16. aug 2017, 09:17

Det var en rigtig god ide.
Det havde jeg slet ikke overvejet (købe ekstra udstyr til at afspille med)
Jeg tænkte også engang på at købe en WD TV boks der vist også kan streame fra et bibliotek.
Men en Raspberry pi er helt sikkert et godt alternativ.
Tak for hjælpen.
Er der andre der har input til evt køb af ny NAS eller et alternativ til en Raspberry pi er jeg stadig interesseret i flere inputs =)

Blueeyez
Site Admin

Indlægaf Blueeyez » 16. aug 2017, 17:42

Hvad vil du opnå med en ny NAS?
Nogle områder hvor AS202TE enten ikke er hurtig nok eller?

Vil os være rart med info om dit netværksudstyr.. router og lan kabler..

Ved køb af raspberry pi 2 er du efter min mening godt dækket ind og hvis du køber en pakke med det hele så køb lige et SD kort der er bedre end det der følger med.. Det vil gøre en mærkbar forskel..

Sommer
Bruger

Indlægaf Sommer » 18. aug 2017, 11:10

Jeg ville gerne opnå at kunne afspille film uden lag.
Som det er nu, synes jeg det lagger, når jeg afspiller film, hvor der sker rigtig mange ting på skærmen, på samme tid (hvor mange ting bevæger sig hurtigt henover skærmen (actionfilm))
Jeg har fundet de samme film på blueray, og der er der ingen problemer, når jeg afspiller med min PS3. (dette udelukker at tv'et er for langsom) (Samsung 2015 8000 serien 46" Topmodellen dengang)
Jeg bruger Kodi (12,3) (ældre version) (kan ikke opdatere til nyere version)
Når jeg vælger at afspille en film fra min NAS, kan jeg vælge enten en mPlayer eller en DVDplayer.

I DVDplayer kan jeg vælge sprog og undertekster osv., uden problemer i en menu som på en dvd maskine.
Ulempen er at den overhovedet ikke kan afspille nogen film Den lagger voldsomt altså ikke bare nogen gange men altid. (ca 10 fps så meget lag)

i mplayer afspiller den stort set uden lag (den lagger kun når jeg afspiller actionfilm hvor der sker meget)
Men her kan jeg fx på disney film ikke vælge dansk sprog, selvom jeg kan det hvis jeg afspiller den samme fil på computeren med VLC.
Alt er routed med LAN kabler (wifi er kun for telefoner og tablets i vores hjem)

Med en Ny ASUSTOR NAS håber jeg det er muligt at kunne anvende både mplayer og DVDplayer til at afspille film uden det Lagger pga den hurtigere processor eller de flere RAM.

Setup:
-Lan-> disse to er forbundet med Lan kabel
-HDMI-> Disse to er forbundet med HDMI kabel
Fiber 100/100 -LAN-> Netgear AC2300 Highthawk -LAN-> Computer
-LAN-> Switch -LAN-> NAS -HDMI-> Forstærker -HDMI-> TV
-LAN-> PS3 -HDMI-> Forstærker -HDMI-> TV
-LAN-> Apple TV -HDMI-> Forstærker -HDMI-> TV
-LAN-> TV

Sommer
Bruger

Indlægaf Sommer » 18. aug 2017, 11:30

Nå nu kan man ikke se hvordan jeg har sat det op da forum'et fjerne whitespace.
Men Fra fiber til wifi-router og fra wifirouter trådet til hhv computer til switch i stuen
På switchen i stuen er NAS, TV, PS3 og TV koblet til med ledning

Videre fra NAS og PS3 med HDMI til forstærker og herfra op i TV'et.
Håber dette giver mere mening over setup'et

Blueeyez
Site Admin

Indlægaf Blueeyez » 18. aug 2017, 15:15

antager at switchen er 1 Gb/s og det samme med routeren?

Sommer
Bruger

Indlægaf Sommer » 18. aug 2017, 22:00

Begge er 1gb/s. Router og switch er begge købt inden for få måneder. Og mener bestemt begge er 1gb/S

Blueeyez
Site Admin

Indlægaf Blueeyez » 19. aug 2017, 13:51

Så er det bare cat6 STP kabler du skal bruge på dit netværk, så er dit netværk ihvertfald godt kørende!