Linux på NAS

Få hjælp til din NAS og ADM
Sommer
Bruger

Linux på NAS

Indlægaf Sommer » 14. sep 2017, 09:54

Hej Jeg har lige læst om det nye tiltag fra Asustor der har gjort det muligt at installere linux på ens NAS.
Jeg vil høre om nogen har prøvet det eller ved hvordan det fungerer?
Jeg er mest interesseret i at vide om Linux kommer til at fungere som et program på ens NAS (ligesom XBMC)
Altså om jeg kan bruge min NAS både som NAS og som Linux maskine på samme tid?

/Claus

Blueeyez
Site Admin

Re: Linux på NAS

Indlægaf Blueeyez » 14. sep 2017, 19:52

Det vil foregå ligesom med XBMC. Hvis din NAS kan finde appen i app central: Virtualbox så kan du installere Ubuntu 14.04 (Tænker os 16.04, men den fremgår ikke på de data jeg har fundet frem til)...

Det er dog langt fra alle der kan og jeg ved ikke hvor godt det vil køre, men vil da godt lege med det i løbet af næste uge. Har lige en lang weekend foran mig og håbede mig pensionerede AS-604T var understøttet, da den faktisk ikke er helt langsom, men Asustor har vidst ikke meget interesse i at få den med på tingene så min AS6404T kommer til at blvie test server..

Det vil dog køre i Virtualbox så den kan ikke bruges til alt.. men jeg ved slet ikke hvor godt det er udviklet.

Sommer
Bruger

Indlægaf Sommer » 15. sep 2017, 08:35

Okay
Jeg troede at jeg blot kunne installere det fra App centralen (altså linux) uden at skulle installere virtualbox.
Det er en endnu ældre og langsommere model jeg har. Det er en AS-202TE Så er den nok heller ikke understøttet.
Men tak for svar.

Blueeyez
Site Admin

Indlægaf Blueeyez » 15. sep 2017, 09:11

Nårh ja, ja.. Nej de bruger VirtualBox. Sidder og roder med det nu :-)

Men der er heller ikke meget power i AS-202TE ihvertfald ikke til at holde en NAS kørende sideløbende med et rigtigt styresystem ;-)